Powered By Blogger

Minggu, 20 November 2011

Translit ke dalam bahasa Jawa Ngoko CERPEN "WARNA SURGA"


TRANSLIT CERPEN “WARNA SURGA”
KARYA ABDUL HALIM KALIMIN
KEDALAM BAHASA
JAWA NGOKO
Disusun Guna Memenuhi Tugas Mata Kuliah Sastra Daerah
Semester V

Dosen Pengampu:
Heru Subakti, M.M









Oleh:
A I N U R   R O F I ’ A H
O96.107

PRODI PENDIDIKAN BAHASA DAN SASTRA INDONESIA 2009 A
SEKOLAH TINGGI KEGURUAN DAN ILMU PENDIDIKAN
PERSATUAN GURU REPUBLIK INDONESIA
JOMBANG
2011


WARNO SUARGO

Wong wadon iku jenege Maria Mufida, dilahirake soko keluarga, dilahirake soko keluarga religius. Bapake apnutane masyarakat ing kutho ikusing biasa dijuluki Gus Ramli, nanging dayoh-dayoh saking kutho liyo biasa nyebut Kiayi Ramli. Biyen, crito-crito seng misuwur ing masyarakat, Gus Ramli  iki ora gelem metu menowo sing tetamu pejabat pemerintah, kejaba reputasi pejabat iku apik lan ndueni udhi pekerti sing apik uga. Menawa ditakono opo alesane, Gus Ramli jawab singkat, “aku wedhi ketularan!” ucapene tegas, nanging ora lali mesem. Sak liyane iku, Gus Ramli klebu kiyai kang wira’i, wonge ora gelem nrimo paweweh soko pejabat. Menowo kepekso disalami amplop, Gus Ramli ora gelem mangan paweweh mau, paling-paling esoke Gus Ramli ngongkon wong kang dipercayani tuku sawah ono ing ndeso, sak wise iku dipasrahake sawah maumarang penduduk miskinsing ora ndueni lahan gawe garap sawah peparinge Gus Ramli.
Maria Mufida, putro putri wadon tunggale Gus Ramli, sak wuse lulus SMA Islamic Boarding School, nerisake kuliah ono ing UniversitasAl-Azhar, Kairo, Mesir, nganti lulus S1. Banjur Gus Ramli ngongkon muleh, mestine deweke isih kepingin nerusake kuliah nganti jenjang ndukure. Demi kanggo nyenengake ati lan ngabekti ,arang bapake, akhire deweke mutusno muleh.
“Nak, sakmarine ibumu sedho uripe Abi rumongso sepi, mulo Abi njalok ngapuro ngongkon sliramu muleh kanggo ngancani Abi ngalkono urip iki”, pituture Gus Ramli sarono mripat kebak luh naliko iling bojone kang wis sedho setahun kepungkur.
“Iyo Abi, aku ngerti, aku ugo ngroso temen kelangan ditinggal umi.” Maria melu trenyuh.
“Saliyane iku, Nak. Karepe Abi ngongkon sliramu muleh supoyo sliramu ing kene enggal-enggal golek calon bojo, Abi kepingin banget nggendong putu.”
***
Setahun kepungkur jengeng Maria Mufida kang luweh dikenal kelawan ustadzah Maria dadi mashur, terutama ing kalangan ibu-ibu pengajian. Kelawan aktifitase sebagai mubalighoh ngutamaake nekani ing saben undangan pengajian lan ora jarang ugo deweke kudu lungo menyang njabani kutho ngestoake panyuwunan. Sejatine aktifitas ing omah ugo ngulang ing sekolah kang dirintis almarhumah ibune.
Kesuwure putri Gus Ramli akhire dikrungu ugo karo K.H. Munatashor, salah sajinine wong ulama soko tanah sabrang, kang luweh dikenal kelawan Abah Yai. Biyen, naliko nuntut ilmu ing madinah al munawaroh Abah Yai yoiku konco akrabe Gus Ramli. Kebenern mnbah yai ndueni putro siji kang umure rong tahun  luweh tuo soko putrine Gus Ramli, asmane Ihsan Kamil, sarjana sosial soko Universitas kang unggul ing ibu kota. Nanging kebiasaan Abah Yai ora podo kelawn Gus Ramli. Abah Yai luweh seneng menowo tamu kang teko soko kalangan pejabat. Mulo kelawan meneng-meneng Abah Yai gelek informasi statuse Maria ora liyo kepentingane kanggo njodoake putrane karo putri Gus Ramli. Sakwuse informasi kang cukup dolehi kanggo bahan pertimbangan lan mestine kanggo sawijining kiyai informasi mau kanggo dasar isikharoh. Nanging sakmarine nindaake sholat istikharoh, malah kang diolehi roso bimbang, Abah Yai mbaleni maneh terus nganti bola-bali saben bengi, nanging jawabane podo, ora ono kang mantepake ati. “Mungkin ilmuku luwih asor soko Gus Ramli sehinggo ora bisa nembus,” panggraitane Abah Yai ing njerone ati.
Awan iku, Abah Yai maneake diri nelpon Gus Ramli. Sakwise ngucapake salam, nakonake kabar, crito ngenani aktiftas lan rutinitas, nganti crito putro lan pitrine dewe-dewe, akhire rerembukan mau ngarah marang jejodohan.
“Gus Ramli, kapriye menowo putri sampeannikah karo anakku.?” Pitakone Abah Yai mulai temenan.
“Oh, ora opo-opo, kebeneran aku wis kepingin nggendong putu, nanging aku rak durung weruh putro sampean.”
“Dadi, sakteruse kapriye Gus?” balik abaha yai pitakon.
“Kito silaturrohin sinambi taaruf, mengko menowo podo-podo sreg banjur dikhitbahake.
Kekarone sepakat. Ono ing dino kang wis ditentoake Abah Yai lan putrane arep mertamu menyang panggonae Gus Ramli. Sadurunge mungkasi rerembukan, Abah Yai lan Gus Ramli saling njaluk sepuro banjur saling ngucap salam. Rerembukan mari, Abah Yai nutup telpone.
***
Dino kang dijanjeake wis teko, katone sedino sadurunge Abah Yai wis toto-toto brangkat. Oro roso deg-degan nyembrat saking pasuryane Ihsan Kamil. Pengilingane mblayang ngarasake mungso biyene. Deweke iling mantan kekasihe naliko kuliah disek, meh rong tahun deweke pacaran, nanging ora katekanan. Mongso iku, Ihsan Kamil nduweni kepinginan nikahi Noviana, pujaan atine. Ananging, remuk atine Ihsan Kamil naliko Abah Yai ora ngijinake nikah karo Noviana. Alasan Abah Yai pancen banget mendasar amargo Ihsan Kamil anak lanag siji-sijine, mengko kang arep marisi pesantren kang wis dibangun karo mbahe biyen. Noviana yoiku wanoti metropolitan kang biasa urip bebas. Banget ora sapadan menowo deweke engko kudu mengku pesantren lan nangani santri putri.
“Pikiren temen-temen nak, kapriye dadine pesantren iki mnowo dicekel karo wong kang bedo budhayane. Iso ugo mengko poro santri bubar. Masalah katresnan ojo dituruti, trisno iku howo nafsu, nak.”
Ucapane Abah Yai isih mbengung ing kupinge Ihsan Kamil. Atine ora biso nolak deweke sadar menowo masa depane pesantren iku ono ing pundake. Deweke ugo ora kiro mbangkang Abah Yai bapak ugo guru kang ngulangi macem-macem ilmu.
“Ayo kito brangkat!” Abah Yai nyadarno lamunane Ihsan Kamil.
***
Ringkese crito, Maria wus dikhitbah Ihsan Kamil. Tanggal pernikahane ugo langsing diputusake. Rombongan Abah Yaieinggal muleh amargo kudu ngurus pesantren, nekani undangan, lan nrimo tamu. Mangkono iku rutininitase Abah Yai.
Bedo karo Abah Yai, Gus Ramli malah jarang metu. Deweke luwih sering ngalmun lan ngakehake dzikir. Wiwitane sak marine pirang-pirang wengi sholat istikhorok, Gus Ramli sering ngipi podo. Ono ing njeron ngipine deweke weruh Maria nggawe klambi sarwo ijo ugo seneng ono ing njero taman kang diubengi karo wanito-wanito sepadane. Nanging, ono ing ngipi mau Gus Ramli babar pisan ora nyawang Ihsan Kamil. Malah kang dipersani yoiku bojone keng wis mati.
Gorong tau Maria ngrasaake kesenengan wektu iki. Deweke seneng arep enggal nikah. Kanggo Maria, dino-dino koyo-koyo  mlaku alon. Menowo ora dibarengi karo aktifitas liyomungkin kroso luwih alon maneh.
Dino kang dienteni ora enggal teko. Maria miwiti nyiapake awak nyapake fisik ugo mentale. Deweke luwih ningkatake olah spirituale. Menowo bengi teko, deweke ngisi kelawan qiyamullail, sholat tahajud, lan tadarus Al-Qur’an. Ono ing awane, deweke biasa nglakono poso daud. Maria ngakoni iku kabeh kelawan ati seneng kerono pancenwis dadi kebiasaane. Mung wae, kang gawe Maria heran akhir-akhir iki yoiku deweke luwih sering ngipi kepethukan ibune.
Ono siji perkoro kang durung disiapake Maria, deweke diring ndueni gaun penganten kanggo walumatul ursy mengko. Mulo din iku igo, Maria enggal lungo menyang pasar kain. Sakwise cukup sue milih kain lan warno kang cocok, pilihan Maria katepatan marang kain kang werno ijo.
“Apik kang ini Mbak. Menowo kanggo penganten cocok kang puteh,” pangucape bakul kain sinambi nawaake kain.
“Matursuwon Bu, nanging akuluwih seneng jang warno ijo.” Pangucape Maria karo sopan.
“Keno opo tho milih warno ijo?”
“Iki warno suargo,” jawabe Maria. Deweke banjur nggumun marang jawabane dewe. Pangucapane iku metu mangkono tanpo disadari. Sakmarine ijab kabul, Maria enggal muleh. Ing dalan deweke terus mikirake ucapan kang inggal wae diucapake, warno suargo.
Sepeda motor kang ditumpangi Maria enggal lumaku menyang omahe desainer ing kutho iku. Sak marine nentoake ukuran lan bentuk gaun, sang desainer njanjeake gaune mari ing ndlamen tempo pitungndino. Sakmarine pitungndino, oleh dijupuk.
“Mengko model gaune koyo gamis biasa wae yo, Bu. Ojo nganti banget norak lan ora perlu nganggo aksesori,” welinge Maria. Dijawab karo ndilukake sirahe sang desainer.
***
Pitungndino suwe banget dienteni kanggo wongkang atine dikebaki sinar kasenengan. Maria nganti ora sabar malah kasengsem kanggo enggal nggawe gaun penganten ijo. Anehe Maria ora tau mbayangake ono ing pikirane karo Ihsan kamil.
Dino kang dienteni teko, pitungndino wis kliwat, lan dino ing ngarepe katepaan karo dino senen. Koyo biasane, ono ing dino senen Maria poso. Samarine sholat dhuha, Maria pamitan marang Gus Ramli. Ora koyo biasane, bapak lan anak iku rangkulan lan sepuro-sinepuran. Maria ngambung tangane Gus Ramli, ngucap salam, banjur numpak sepeda motor deweke enggal-enggal nuju omahe sang desainer. Gus amli ora kedhep nyawang lelungan putrine, nganti ora katon ketutup tinkungan.
Satekane ing omahe sang desainer, Maria terus nyawang gaune kang digawe banjur bayari upah nggawene. Banget senenge Mariasaking senenge deweke ora gelem nyopot gaune nganti deweke pamitan muleh sehinggo deweke muleh sarono gawe gaun penganten.
***
“Gus Ramli putri sampean nembe kecilakan ketabrak mobil, samangken wonten rumah sakit ugi kritis.” Pangucape salah sijine warga nyampeake kabar.
“masya Allah...!” Gus Ramli kaget enggal-enggal deweke brangkat marang rumah sakit.
Tekan rumahsakit, Gus Ramli langusng nemoni Maria. Tangane diselehake ono ing dodone Maria sawetoro Gus Ramli meneng, saking lesane krungu irih suoro dzikir moco syahadatain.
“Innalillahi wa inna ilaihi roji’un,” tanpo diroso ndredes luhe nyekseni putri kinasihe ngetoake napas terakhire. Pasuryane Maria mesem sirahe mengo nengen. Ono ing dino wengine kelawan ati kang diliputi duka Gus Ramli keturon, banjur ngipi ketemu wong lanang kang mirip gurune naliko nuntut ilmu ing Madinah al-Munawaroh. Wong lanang mau ngucap, “Allah ora ridho, wali (kekasih Allah) dinikahi wong lanang kotor,” banjur wong lanang mau moco Al-Qur’an surat An-Nur ayat telu. (*)






Warna Surga

Cerpen Fata Durry (Republika, 3 Juli 2011)
PEREMPUAN itu bernama Maria Mufida, terlahir dari keluarga religius. Ayahnya adalah anutan masyarakat di kota itu yang biasa dipanggil Gus Ramli, tetapi tamu-tamu dari kota lain biasa memanggilnya Kiai Ramli. Konon, dari cerita-cerita yang masyhur di masyarakat, Gus Ramli ini tidak mau keluar bila yang bertamu adalah pejabat pemerintah, kecuali reputasi pejabat itu baik dan memiliki track record yang baik pula. Kalau ditanyakan alasannya mengapa, Gus Ramli akan menjawab singkat, “Ane takut ketularan!” kata-katanya tegas, tapi tidak lupa tersenyum. Selain itu, Gus Ramli termasuk kiai yang wara’, dia tidak mau menerima ‘amplop’ dari pejabat. Kalaupun terpaksa disalami amplop, Gus Ramli tidak mau memakannya, paling-paling besoknya Gus Ramli menyuruh orang kepercayaannya membeli sawah di desa, setelah itu dipasrahkanlah sawah tersebut kepada penduduk miskin yang tidak punya lahan untuk menggarap sawah pemberian Gus Ramli.
Maria Mufida, putri satu-satunya Gus Ramli, setelah lulus SMA Islamic Boarding School, melanjutkan kuliah di Universitas Al-Azhar, Kairo, Mesir, sampai lulus tingkat S1. Gus Ramli menyuruhnya untuk segera pulang, padahal ia masih ingin melanjutkan kuliah ke jenjang berikutnya. Demi menyenangkan hati dan berbakti kepada ayahnya, akhirnya ia memutuskan untuk pulang.
“Nak, setelah ibumu wafat, hidup Abi terasa hampa. Maka, Abi minta maaf menyuruhmu pulang untuk menemani Abi menjalani hidup ini,” tutur Gus Ramli dengan mata berlinang ketika mengingat istrinya yang telah wafat setahun silam.
“Iya Abi, saya mengerti, saya pun merasa sangat kehilangan ditinggal Umi,” Maria ikut terharu.
“Selain itu, Nak, maksud Abi menyuruhmu pulang agar engkau di sini segera mencari calon suami, Abi ingin sekali menimang cucu.”
***
Setahun berlalu, nama Maria Mufida yang lebih dikenal dengan ustazah Maria menjadi masyhur, terutama di kalangan ibu-ibu pengajian. Dengan aktivitasnya sebagai mubaligah, mengharuskannya untuk datang di setiap undangan pengajian dan tidak jarang pula ia harus pergi ke luar kota memenuhi panggilan. Sedangkan, aktivitas di rumah adalah mengajar di sekolah yang dirintis almarhumah ibunya.
Ketenaran putri Gus Ramli akhirnya terdengar juga oleh Kiai Haji Muntashar, seorang ulama dari tanah seberang, yang lebih dikenal dengan Abah Yayi. Dulu, sewaktu menuntut ilmu di Madinah al-Munawarah, Abah Yayi adalah sahabat karib Gus Ramli. Kebetulan, Abah Yayi mempunyai seorang putra yang usianya dua tahun lebih tua dari putri Gus Ramli, namanya Ihsan Kamil, sarjana sosial dari universitas bergengsi di ibu kota. Tapi, kebiasaan Abah Yayi bertolak belakang dengan Gus Ramli. Abah Yayi lebih senang bila tamu yang datang dari kalangan pejabat. Maka, dengan diam-diam Abah Yayi mencari informasi tentang status Maria, tidak lain kepentingannya untuk menjodohkan putranya dengan putri Gus Ramli. Setelah informasi yang didapat mencukupi untuk bahan pertimbangan, dan tentunya, bagi seorang kiai, informasi tersebut untuk modal istikharah. Namun, sesudah melakukan shalat Istikharah, justru yang didapat adalah rasa bimbang. Abah Yayi mengulanginya lagi, terus sampai berkali-kali setiap malam, namun jawabannya sama, tidak ada kemantapan hati. “Mungkin ilmu saya lebih rendah dari Gus Ramli sehingga tidak bisa menembusnya,” gumam Abah Yayi dalam hati.
Siang itu, Abah Yayi memberanikan diri menelepon Gus Ramli. Setelah mengucapkan salam, menanyakan kabar, bercerita mengenai aktivitas dan rutinitas, sampai bercerita tentang putra dan putri masing-masing, akhirnya pembicaraan mengarah ke seputar perjodohan.
“Gus Ramli, bagaimana jika putri Sampean menikah dengan putra saya?” tanya Abah Yayi mulai serius.
“Oh, ndak apa-apa, kebetulan saya sudah ingin menimang cucu, tapi saya kan belum tahu putra Sampean.”
“Jadi, selanjutnya bagaimana, Gus?” kembali Abah Yayi bertanya.
“Kita silaturahim sambil taaruf, nanti kalau sama-sama sreg baru dikhitbah.”
Keduanya sepakat. Pada hari yang telah ditentukan, Abah Yayi dan putranya akan beranjangsana ke tempat Gus Ramli. Sebelum mengakhiri pembicaraan, Abah Yayi dan Gus Ramli saling minta maaf, lalu saling mengucap salam. Pembicaraan selesai. Abah Yayi menutup teleponnya.
***
Hari yang dijanjikan telah tiba, tampak sehari sebelumnya Abah Yayi telah bersiap-siap berangkat. Ada aura tegang menyemburat dari raut muka Ihsan Kamil. Ingatannya melayang terbang menyusuri masa lalu. Ia teringat mantan kekasihnya sewaktu kuliah dulu, hampir dua tahun ia berpacaran, namun kasih tak sampai. Waktu itu, Ihsan Kamil berkeinginan menikahi Noviana, pujaan hatinya. Akan tetapi, alangkah hancur hati Ihsan Kamil ketika Abah Yayi tidak mengizinkannya menikah dengan Noviana. Alasan Abah Yayi memang sangat mendasar karena Ihsan Kamil, anak lelaki satu-satunya, nanti akan mewarisi pesantren yang telah dibangun oleh kakeknya dulu. Sementara Noviana adalah gadis metropolitan yang terbiasa hidup bebas. Sangat tidak sesuai bila ia nanti harus memangku pesantren dan menangani santri putri.
“Pikirkan matang-matang, Nak. Bagaimana jadinya pesantren ini bila dipegang oleh orang yang kulturnya berbeda dengan kita. Bisa bubar nanti para santri. Masalah cinta jangan dituruti, cinta itu hawa nafsu, Nak.”
Kata-kata Abah Yayi masih terngiang di telinga Ihsan Kamil. Hatinya tidak bisa menolak. Ia sadar bahwa masa depan pesantren itu ada di pundaknya. Ia juga tidak mungkin membangkang Abah Yayi, ayah sekaligus guru yang mengajarinya berbagai ilmu.
“Ayo kita berangkat!” tegur Abah Yayi menyadarkan lamunan Ihsan Kamil.
***
Singkat cerita, Maria telah dikhitbah Ihsan Kamil. Tanggal pernikahan pun langsung ditentukan. Rombongan Abah Yayi segera pulang karena harus mengurus pesantren, mendatangi undangan, dan menerima tamu. Begitulah rutinitas Abah Yayi.
Berbeda dengan Abah Yayi, Gus Ramli justru jarang keluar. Ia lebih sering merenung dan memperbanyak zikir. Awalnya, setelah beberapa malam shalat Istikharah, Gus Ramli selalu bermimpi sama. Dalam mimpinya, ia melihat Maria mengenakan pakaian serba hijau sedang berbahagia di sebuah taman dikelilingi oleh wanita-wanita sebaya. Tapi, dalam mimpi itu, Gus Ramli sama sekali tidak melihat Ihsan Kamil. Justru, yang terlihat adalah istrinya yang sudah wafat.
Belum pernah Maria merasakan kebahagiaan seperti saat ini. Ia bahagia akan segera menikah. Bagi Maria, hari-hari seakan bergulir teramat lambat. Kalau tidak dibarengi dengan aktivitas lain, mungkin terasa lebih lambat lagi.
Hari yang dinantikan akan segera tiba. Maria mulai mempersiapkan diri, baik persiapan fisik maupun mental. Ia semakin meningkatkan olah spiritualnya. Bila malam datang, ia isi dengan qiyamul lail, shalat Tahajud, dan tadarus Alquran. Siang hari, ia biasa menjalankan puasa Daud. Maria menjalankan itu semua dengan hati bahagia karena memang sudah menjadi kebiasaannya. Hanya saja, yang membuat Maria heran akhir-akhir ini adalah ia lebih sering bermimpi berjumpa ibunya.
Ada satu hal yang belum dipersiapkan Maria, ia belum mempunyai gaun pengantin untuk walimatul ursy nanti. Maka, hari itu juga, Maria segera pergi ke pasar kain. Setelah cukup lama memilih kain dan warna yang cocok, pilihan Maria jatuh pada kain yang berwarna hijau.
“Bagus yang ini Mbak. Kalau untuk pengantin, cocoknya yang putih,” kata penjual sambil menawarkan kain.
“Terima kasih, Bu, tapi saya lebih suka yang warna hijau,” ujar Maria sopan.
“Memangnya kenapa pilih warna hijau?”
“Ini warna surga,” jawab Maria spontan. Ia kemudian heran atas jawabannya sendiri. Kata-kata itu keluar begitu saja tanpa ia sadari. Setelah transaksi, Maria segera pulang. Di perjalanan, ia terus memikirkan kalimat yang baru saja ia katakan, ‘warna surga’.
Sepeda motor yang dikendarai Maria segera meluncur ke rumah desainer di kota itu. Sesudah menentukan ukuran dan bentuk gaun, sang desainer menjanjikan gaunnya selesai dalam tempo tujuh hari. Setelah tujuh hari, boleh diambil.
“Nanti, model gaunnya seperti gamis biasa saja ya, Bu. Jangan terlalu norak dan tidak perlu pakai aksesori,” pesan Maria, dijawab anggukan kepala sang desainer.
***
Tujuh hari sangatlah lama dinanti bagi orang yang hatinya dipenuhi cahaya kebahagiaan. Maria semakin tak sabar menahan rindu, rindu untuk segera memakai gaun pengantin hijau. Anehnya, pada Maria, tidak pernah terlintas pikiran tentang Ihsan Kamil.
Hari yang dinanti tiba, tujuh hari telah lewat, dan di hari yang kedelapan bertepatan dengan hari Senin. Seperti biasa, pada hari Senin, Maria berpuasa. Selesai salat Dhuha, Maria berpamitan kepada Gus Ramli. Tidak seperti biasanya, ayah dan anak itu berpelukan dan bermaafan. Maria mencium tangan Gus Ramli, mengucap salam, lalu dengan mengendarai sepeda motor, ia bergegas menuju rumah sang desainer. Gus Ramli tak berkedip memandang kepergian putrinya, sampai hilang ditelan tikungan.

Sesampainya di rumah sang desainer, Maria langsung melihat gaunnya dan dipakai, lalu membayar upah pembuatan. Betapa senangnya Maria. Saking senangnya, ia tidak mau melepas gaunnya sampai ia berpamitan pulang sehingga ia pulang dengan memakai gaun pengantin.

***

“Gus Ramli! Putri Sampean barusan kecelakaan, ketabrak mobil, sekarang di rumah sakit lagi kritis!” kata seorang warga, menyampaikan kabar.

“Masya Allah…!” Gus Ramli kaget, buru-buru ia berangkat ke rumah sakit.

Sesampainya di rumah sakit, Gus Ramli langsung menemui Maria. Tangannya diletakkan di dada Maria. Sejenak Gus Ramli terdiam, dari mulutnya terdengar lirih suara zikir, membaca syahadatain.

“Inna lillahi wa inna ilaihi raajiun,” tanpa terasa air mata mengalir deras menyaksikan putri tercinta mengembuskan napas terakhir. Wajah Maria tersenyum berseri, kepalanya berpaling ke kanan.
Pada malam harinya, dengan hati yang diselimuti duka, Gus Ramli tertidur, kemudian bermimpi bertemu laki-laki yang mirip gurunya sewaktu menuntut ilmu di Madinah al-Munawarah. Laki-laki itu berkata, “Allah tidak rida, wali (kekasih)-Nya dinikahi laki-laki kotor,” kemudian laki-laki itu membaca Alquran surah an-Nur ayat tiga. (*)

Bekasi, 25 Juni 2011
Penulis yang mempunyai nama pena ‘Fata Durry’ ini aslinya bernama Abdul Halim Kalimin. Tinggal di BTN Kranggan Permai, Jl Tanjung V No 34, Jatisampurna, Kota Bekasi, Jawa Barat. Tulisan Fata beberapa kali dimuat di sejumlah media, termasuk Republika.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar